8ena.sortida de Ruta en Família El Castanyer Gros de Can Cuch (Montseny) Diumenge, 13 de Març del 2016

Text i Fotos : Centre Excursionista ” Els Corriols ” Castellbell i el Vilar
QUE CAL PORTAR?
-Roba i calçat adequat
-Esmorzar i dinar opcional
-Aigua.

NORMES D’ORGANITZACIÓ
Les sortides són obertes a tothom.
Els infants han de venir acompanyats i supervisats per un adult.
L’entitat disposa d’una assegurança d’accidents que cobreix les sortides del programa.
La sortida tindrà un preu de 3 euros pels no socis.
Es recomana estar en possessió de la Tarja d’ Assegurança de la FEEC.
Donada alguna circumstància especial, l’organització es reserva el dret d’alterar la data i/o l’itinerari d’alguna sortida, així com també l’ordre de les mateixes.

DADES DE LA SORTIDA:

• Distància total: 9,23 km.
• Desnivell: 498 m.
• Dificultat: Fàcil
• Durada: 3 hores. aprox.
• Tipus: Anada i tornada pel mateix camí

COM ARRIBAR-HI:
El Castanyer 2Des de Castellbell i el Vilar agafar la C-58 direcció Terrassa. Ens incoporem E15 direcció Girona. Sortirem a la sortida 14 (Parets-Vic- Puigcerdà), per continuar per la C17. Sortirem d’aquesta via, a l’alçada de La Garriga, per dins el poble, a trobar (BP5107- Carretera Samalús), fins Cànoves 7km. Un cop a Cànoves, cercarem la pista indicada amb rètols que porten a l’embassament de Vallforners. La pista d’inici asfaltada, es torna de terra però és ample i en bon estat. Aparcament a Can Domenech (200vehicles, i val 3e),on iniciarem la sortida.

RECORREGUT:

Començarem a caminar des de l’aparcament de Can Domènech, baixant a trobar la riera de Vallfornes on trobem un pont penjat, és l’inici del camí fluvial (SL-C-91).
A partir d’aquí, el recorregut segueix vora el curs d’aigua, i el travessa varies vegades fent servir passarel·les de fusta. Tindrem que travessar la pista principal, i continuar vora la riera fins arribar a l’antic aparcament dels Dos Torrentons, on la pista resta tancada als vehicles. Continuarem per la pista principal, ampla i amb una pujada molt dreta, que ens acostarà a la pressa de l’embassament de Vallfornes (40minuts).
El CastanyerDes de la mateixa pressa, deixarem una pista a la dreta, que mena a la Masia de Can Cuch. Continuarem planerament per la pista ampla resseguint l’embassament a certa alçada, fins arribar a la cua del mateix, on trobem una cruïlla de camins. (55 minuts).

A partir d’aquí i fins al trencall del castanyer, el recorregut guanya força alçada, en un punt on la pista deixa de pujar, trobarem els rètols que indiquen el Castanyer d’en Cuc i la Casa del Bosc (turisme rural). Tindrem que deixar el camí principal i fer un curt recorregut d’anada i tornada, per poder visitar el castanyer (1 hora 40 minuts). Tornarem al cotxe desfent el camí que hem fet .

Aquest castanyer, és el més rellevant i gruixut del país. El seu tronc té una circumferència de més de 14 metres, una capçada de 17,5 metres i 31 metres d’alçada, amb una producció aproximada de 200 quilos de castanyes a l’any.
Va patir un incendi accidental el 1936, que va cremar-ne el tronc principal, el qual va quedar buidat de la soca formant un estatge de 4 metres quadrats.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )