1era. sortida de Secció de Muntanya LES MINES DEL CATLLARÀS (BERGUEDA) (Diumenge, 17 d’Abril del 2016)

Text i fotos : Centre Ex ” Els Corriols CIV

QUE CAL PORTAR?
– Roba i calçat adequat
– Esmorzar i dinar opcional
– Aigua.
NORMES D’ORGANITZACIÓ

• Les sortides són obertes a tothom.
  • Els infants han de venir acompanyats i supervisats per un adult.
  • L’entitat disposa d’una assegurança d’accidents que cobreix les sortides del programa.
  • La sortida tindrà un preu de 3 euros pels no socis.
  • Es recomana estar en possessió de la Tarja d’Assegurança de la FEEC.
  • Donada d’alguna circumstància especial, l’organització es reserva el dret d’alterar la data i/o l’itinerari d’alguna sortida, així com també l’ordre de les mateixes.

Trobada: 8:00 h. Escola Jaume Balmes.
Sortida: 8:15 h.

• Temps 3,5 h.
  • Senyalització
  • Marques grogues i blanques del PRC-11 des de Falgars fins a Prat
  • Gespedor. Marques grogues i blanques del PR C-52 fins passat el xalet del Catllaràs. Marques grogues de la xarxa de senders del Berguedà des d’aquí fins al primer grau i marques vermelles i blanques delGR 4 des el primer grau fins a Falgars.

RECORREGUT:

Mines del Catllaràs 1Sortim des de l’aparcament del Santuari de Falgars seguint la pista asfaltada fins a la collada de Falgars i la font. Agafem la pista que marxa cap a l’esquerra, seguint les marques grogues i blanques del PR-C 51.
Ben aviat trobarem un corriol que s’enfila cap a la dreta pel mig del bosc de pins i, més endavant, de faigs. Cal seguir-lo fins arribar a Vallfogona.
Passada la casa, cal agafar una desviació a mà esquerra per un corriol que baixa fins a trobar una pista que seguirem un petit tram per tornar-la a deixar,ben aviat tot agafant un corriol que marxa per la dreta i que s’enfila pel mig d’una interessant fageda per la baga del Fra Jaume.
En un moment donat creuarem un torrent i poc després arribarem a la primera bocamina que ens trobarem al llarg d’aquest itinerari. Es tracta de la mina anomenada “del Moreno”.
A pocs metres i a l’esquerra, trobem les restes d’un carregador i un telefèric que comunicava amb la zona de la mina del Teixó, una mica per sota d’aquesta. La ruta s’enfila cap al Clot del Bullidor i la pleta de les Vaques fins al prat Gespedor. Explorant aquesta pujada trobarem restes del pou de ventilació de la mina, d’una xemeneia, d’una bassa i d’un telefèric.
La xemeneia i la bassa, probablement, es van utilitzar per fer vapor per alguna màquina de la instal•lació. Amb paciència, podreu anar descobrint tots aquests de les Dameses.
Continuem la ruta vorejant la Roca del Joc fins a trobar una pista que, tot seguint-la cap a la dreta, ens portarà al collet Fred. Aquí podem deixar un momentet el nostre itinerari per enfilar-nos al mirador de la Roca de la Lluna. Les magnífiques vistes justifiquen aquesta petita desviació. Un cop retornats al coll, seguirem per un corriol que baixa fins al xalet del Catllaràs ( dissenyat originàriament per Gaudí)Xalet Catllaràs Gaudí
El nostre itinerari baixa per una drecera fins a trobar novament la pista que seguirem cap a l’esquerra. Ben aviat, una desviació a mà dreta ens conduirà fins al camí de la mina de l’Artiga de Capdevila, recentment restaurat, i que ens permet apropar-nos còmodament fins a una interessant zona minera.
Només d’agafar el camí ja passarem per un petit túnel que ens portarà a la zona coneguda amb el nom de: El Cable.
A partir d’aquí, la ruta comença a baixar. A mig camí, trobarem la bocamina que dóna nom al camí: l’Artiga de Capdevila. De dintre mateix, de la mina brolla una riera. Seguirem fins al fons de la vall on creuarem El Torrent del Regatell i després d’un curt flanqueig ja serem al primer Grau. Des d’aquí, seguirem cap a l’esquerra per trobar el segon Grau on el camí passa per sobre un pontet i, per sota, s’hi veu un petit túnel per on passava el telefèric que baixava del Cable. La ruta segueix pujant fins al tercer Grau per arribar novament al Santuari de Falgars, punt final d’aquest itinerari.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )