02/04/2026
Sardanes_portada

Castellbell i el Vilar ha tornat a honorar avui la seva patrona, Santa Maria del Vilar, amb una jornada festiva marcada per la tradició i la participació ciutadana. Com ja és costum, les celebracions han començat amb la missa solemne a l’església parroquial, un punt de trobada per a nombrosos feligresos.

En finalitzar la cerimònia religiosa, l’ambient de devoció ha donat pas a la joia popular amb el so de les sardanes. La Cobla Nova de Sabadell ha estat l’encarregada de posar la música en una diada on els gegants del poble, el Pepet i la Roseta, han tingut un paper destacat. Fidels a la tradició, han ballat la sardana que porta el seu nom, una peça composta especialment per a ells per Gil Membrado, que ha fet les delícies dels assistents.

Enguany, l’altes temperatures han marcat un canvi en la ubicació de la part final de la festa. Per protegir els participants del sol, l’Ajuntament ha decidit traslladar el tradicional vermut, que habitualment es fa als jardins Casademunt, a la plaça de l’església. S’hi han instal·lat una carpa que ha proporcionat una ombra molt agraïda i han permès que veïns i veïnes poguessin gaudir del refrigeri en un ambient més confortable.

Autor

About The Author