06/03/2021

Nota informativa del Centre Excursionista Corriols i 8ena sortida en familia 22 febrer 2015

Vols venir a les excursions del Centre Excursionista Corriols?

A partir d aquet mes de Febrer pots venir a totes les excursions programades sense necesitat de estar en possesio de la Tarja d-asseguranca de la FEEC ja que el Centre disposa d una asseguranca d accident que cobreix totes les sortides programades.Son sortides obertes per a tothom, pels no socis les sortides tindran un cost de 3 euros per persona.

Per a mes informacio contacteu amb nosaltres al centreexcursionistacastellbell@gmail.com.

DADES TÈCNIQUES DE LA SORTIDA:

 Temps a ritme familiar: 3,5 hores +
aturades = 4 hores
 Dificultat: fàcil

Sortirem de Castellbell i el Vilar direcció Marganell. Abans del creuament de Sant Cristòfol ens queda a mà esquerra el pàrquing del restaurant de Can Ferreroles nou. Allà aparcarem.

Aquesta ruta ens permet de fer un recorregut per una zona força desconeguda del municipi i visitar una sèrie extensa de masies, així com apropar-nos a la torre del Burés i al curiós indret i església de
Vilamarics( terme Mpal de Monistrol de Montserrat )

Iniciarem el recorregut a Can Ferreroles (km 0). A l’alçada de l’entrada al Raval del Teixidor creuarem la carretera i iniciarem un lleuger ascens, vorejant el torrent de Ferreroles fins als Camps de Ferreroles (km 0.9). Des d’aquí veurem davant nostre el cim del Morral de Cal Putxet (296 m d’altura) i dalt la carena el Raval de Cal Valent per on passarem a mig recorregut. Prendrem el camí en direcció al Raval de Cal Valent
però immediatament girarem a la dreta i començarem a baixar fins arribar a la Masia de Les Canyelles (km 1.9) que antigament s’anomenava Mas de les Tàpies.
Seguirem baixant fins gairebé a tocar de la carretera BV-1123 (km 2.3) on agafarem un camí a l’esquerra que ens durà de nou de pujada fins a prop de la masia del Brunet i seguirem en direcció al Raval del Ferran(km 2.6).Just quan veurem el Raval del Ferran abandonarem el camí principal i agafarem un camí a la dreta que va en direcció a la Pedrera del Brunet i que ens endinsa en el torrent de Cal Tirot (km. 3.1). Aquestcamí ens apropa a l’impressionant mur de la Torre del Burés.
Un cop hi arribem resseguirem el mur en direcció nord fins que el deixem i podrem veure bones vistes del Pla de les Vives i Sant Vicenç de Castellet (km.
4.0).Seguirem el corriol fins arribar al Collet de Vilana (km 4.5), punt d’encreuament amb el camí que va del Ferran a Castellet. Nosaltres prendrem el camí que puja en direcció al Serrat de la Beguda.Vorejarem les masies de Cal Senyoret i Ca l’Aiguader i arribarem fins a la base del Tossal Rodó que amb 328 m d’alçada és el turó més alt del Serrat de la Beguda (km. 6.0).
Ara ja planejant arribarem al Raval de Cal Valent (km. 6.6) i seguirem la pista en direcció a Cal Beu. Ens trobem aquí dins del terme municipal de Sant Vicenç de Castellet però tenim vista del Clot del Tufau, del Mas Planoi a Castellgalí i estem a tocar de Cal Beu (Marganell). Passarem a tocar de la masia del Fiter (km. 7.5). Molt poquet abans d’arribar a Cal Beu (km. 8) trencarem a l’esquerra per sota de Cal Pere Vila i entrarem en el territori de Vilamarics. El terme o antiga quadra de Vilamarics és un enclavament que pertany a Monistrol de Montserrat però que està envoltat pels termes de Castellbell i El Vilar i Marganell. Iniciarem un descens.

Veurem a la nostra esquerra la masia del Putxet de Dalt. Més avall veurem a la nostra dreta i en una feixa l’absis de l’església romànica de Sant Pere de Vilamarics (km. 8.5). Ens hi acostarem per veure l’estat de les obres que s’hi estan fent. Després per corriols i travessant la part superior de les feixes del Pla de l’Alzina anirem fins a Cal Llorenç (km. 9.3). Retrobarem un camí ample passant pel Putxet de Baix (km. 9.5). Poc després girarem a la l’esquerra en direcció a Ferreroles Vell i quan arribem al camí asfaltat girarem a la dreta fins aretornar a Ferreroles Nou (km. 10.3).

Feu clic per puntuar aquesta publicació
[Total:% total_count% mitjà:% mitjana%]

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.