Cap de setmana passat per aigua

Avui, divendres 9 de maig, es preveuen ruixats generalitzats que es concentraran a l’interior durant el migdia i al nord a la tarda, amb risc de tempesta i calamarsa. El cap de setmana continuarà insegur amb pluges intermitents.

Segons informa el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), la jornada d’avui a Castellbell i el Vilar i la seva àrea d’influència estarà marcada pel retorn dels ruixats. El dia ha començat amb precipitacions a la costa i al prelitoral barcelonès, i aquestes es repetiran durant el matí, especialment a prop del mar.

A partir del mig matí, s’espera la formació de nous ruixats que podran afectar qualsevol punt del país. Durant el migdia, la pluja es concentrarà principalment a l’interior, al Pirineu i al Prepirineu. En canvi, a la costa la probabilitat de precipitacions serà menor durant aquestes hores.

A la tarda, la pluja es focalitzarà al nord del territori, on podran ser localment intenses i anar acompanyades de tempesta i, puntualment, de calamarsa o pedra.

Pel que fa a les temperatures, es preveu una frenada en les màximes respecte a la jornada d’ahir, sobretot a les comarques de Girona i Barcelona. En general, les temperatures màximes oscil·laran entre els 18 i els 22 °C.

Cap de setmana amb risc de pluja

El Meteocat adverteix que el cap de setmana a la nostra comarca no serà plenament assolellat. Tant dissabte com diumenge es repetiran les pluges en diverses comarques, tot i que no s’espera un episodi de pluja continuada.

Dissabte, les primeres hores del dia portaran pluges a les comarques de Girona i al sud del país. Durant el matí, aquestes precipitacions s’estendran a moltes altres zones, i a la tarda afectaran principalment el Pirineu i el Prepirineu. La nit de dissabte a diumenge es preveu la tornada de les pluges a molts punts de la costa i del prelitoral. Les temperatures experimentaran un lleuger ascens, amb màximes que se situaran entre els 20 i els 24 °C.

Diumenge començarà amb ruixats dispersos que, durant el matí, podran afectar qualsevol punt del país, tot i que seran menys probables al Pla de Lleida i a la costa. A la tarda, les pluges es concentraran de nou al Pirineu i al Prepirineu. Les temperatures es mantindran sense canvis significatius.

Autor

About The Author