17/04/2026
Mercat de Nadal 2025_Portada

El municipi va donar ahir, diumenge 30 de novembre, el tret de sortida oficial a les festes nadalenques amb una nova edició del Mercat de Nadal. La jornada, marcada per un ambient festiu i una meteorologia respectuosa, s’ha tancat amb un balanç molt positiu, superant les xifres d’assistència i participació d’edicions anteriors.

Una de les grans novetats d’enguany ha estat la reordenació de l’espai firal. La Plaça Lluís Companys i els carrers adjacents van acollir un nombre superior de parades respecte a l’any passat, oferint una imatge molt més vistosa i plena. L’organització va dissenyat un recinte amb més amplitud, reservant un gran espai central per al públic. Aquest canvi va permetre que els assistents poguessin gaudir amb comoditat i visibilitat de l’encesa de l’arbre de Nadal, un dels moments més esperats del dia.

Cultura i entitats, el cor de la festa El programa d’actes va ser intens des de primera hora del matí. La jornada es va iniciar amb un taller de cuina i el tradicional Caga Tió, Tot seguit una demostració de flamenc al ritme del grup local de flamenc La Diosa.

A la tarda, el protagonisme va recaure en el teixit associatiu del poble. L’Associació Esportiva Les Guineus va oferir una de les imatges més plàstiques del dia amb la baixada de llums des del Turó del Marquès fins a la plaça, on van ser rebuts amb aplaudiments pels assistents. La cultura popular va continuar amb les ballades dels Geganters i Bastoners, mentre que la música nadalenca ha ressonat gràcies a La Troca (amb nadales infantils) i la solemne actuació de la Capella de Música Burés, i els Diables Els Resistents amb les seves exhibicions de Foc.

Homenatge al comerç històric: 140 anys de “Cal Tòfol” Més enllà de l’activitat firal, va deixar espai per a la memòria històrica local. En un acte institucional emotiu, l’Ajuntament va descobrir una placa commemorativa a la botiga Valentí Torras, coneguda popularment com a “Cal Tòfol”. Amb aquest gest, el consistori ha volgut celebrar el 140è aniversari d’aquest establiment emblemàtic.

El moment culminant ha arribat poc abans de les 20:00 h, quan l’alcalde Adrià Valls ha ofert el discurs de benvinguda al Nadal. Valls va destacar la importància d’aquestes dates per reforçar el “sentiment de comunitat que dia a dia continua creixent a Castellbell i al Vilar”.

“Junts avancem amb esperança, valorant el camí recorregut i mirant amb confiança el futur que estem construint entre totes i tots”, va assenyalar l’alcalde.

Així mateix, Valls va fer una crida a la solidaritat, demanant tenir molt present la gent gran i els infants, i va agrair l’esforç de paradistes i entitats per fer possible un mercat que “es consolida i creix any rere any”. L’acte ha conclòs amb els millors desitjos de salut i prosperitat per al 2026 i un sonor “Visca Castellbell i el Vilar”

Amb el tancament de les parades a les vuit del vespre, la festa va continuar a la zona de food trucks, on els veïns van poder sopar i tancar una jornada que consolida el Mercat de Nadal com un esdeveniment clau al calendari de Castellbell i el Vilar.

Autor

About The Author