08/12/2023
La resposta a la pregunta a dins la notícia....

El nostre diari ha publicat aquesta pregunta al instagram que tingut bona acollida,ja que molts dels nostres lectors hi han participat, amb la següent pregunta. Com es diu la boira que va des de Rellinars a Vacarisses? Amb les següents tres respostes una d’elles és la correcta Vacarissana, Montserratina o Vallesana.

La resposta és: Vacarissana, amb poques respostes correctes i la gran majoria han respost Montserratina.

Però que és la boira Vacarissana?

La Vacarissana és una boira típica que es forma a la contrada de Vacarisses, al Vallès Occidental. Aquesta boira d’irradiació es produeix durant moltes matinades i primeres hores del matí, i es pot produir uns 60 dies cada any.  La Vacarissana és una boira que oscil·la entre els 0 i els 300 metres d’altura i es forma pel descens de la temperatura de l’aire en contactar amb el terra fred, que condensa o “humiteja” l’aire proper al sòl. Aquesta boira és pròpia de nits clares, amb temps estable i inversió tèrmica en superfície. Normalment, la Vacarissana s’esvaeix durant les primeres hores del matí amb l’escalfor dels raigs del sol.

També és el fenomen de la boira que es veu per la C-58 des de Castellbell fins al túnel de Vacarisses, que fa molts anys era bastant freqüent.

La boira que afecta a Castellbell i el Vilar és coneguda com a Vacarissana. Aquesta boira és típica de la zona i es forma a causa de les condicions geogràfiques i climàtiques particulars de la regió.

Feu clic per puntuar aquesta publicació
[Total:% total_count% mitjà:% mitjana%]

Share and Enjoy !

Shares
%d