Cotilló és una paraula francesa que designa un tipus de ball de la noblesa del s. XIII, que consistia a anar-se’n intercanviant les parelles i que servia entre altres coses per a presentar-se, coquetejar i “xafardejar” de diferents assumptes, d’aquí el seu nom.
Aquest concepte va anar evolucionant i actualment es refereix la festa amb ball (generalment macrofestes) realitzades en discoteques o restaurants l’última nit de l’any, en les quals sona música fins a altes hores de la matinada i on s’obsequia amb una bossa plena d’articles per a divertir-se i passar una bona estona, com ara serpentines, capells, màscares, collarets de paper, ulleres o mata-sogres entre altres.
L’origen d’aquesta “bossa de regals” és incert, encara que és una tradició estesa en diferents països, si bé el contingut de les mateixes canvien segons el país, els costums del lloc o la temàtica de l’esdeveniment.
Per a moltes persones, referir-se a “cotilló” és directament referir-se a aquest obsequi i no a tota la celebració.
