La mesura se suma a l’ajornament de competicions esportives i a les classes telemàtiques a la universitat
El Govern de la Generalitat proposarà avui dimecres al Procicat tancar bars i restaurants durant 15 dies( finals d’Octubre) per contenir l’auge de contagis de covid-19, segons ha avançat ‘El Periódico’ i ha confirmat l’ACN. L’executiu posarà la mesura sobre la taula amb l’objectiu que l’aprovi el Procicat, tot i que fonts del Govern han explicat que encara no està del tot tancada a l’espera d’una reunió amb el sector que també s’ha de celebrar a les 11 del matí. En aquest sentit, fonts del Gremi de Restauració han afirmat desconèixer la proposta. La mesura se suma a la que va transcendir ahir per ajornar les competicions esportives durant quinze dies, o com la que es va acordar amb els claustres universitaris d‘impartir classes telemàtiques fins a finals d’octubre.
Fonts del Govern també han explicat que la mesura que s’estaria ultimant prohibiria el consum tant a l’interior dels locals com a les terrasses, però que permetria, en canvi, les comandes per emportar.
La mesura que proposarà avui l’executiu català al Procicat arriba després de diversos anuncis de mesures extraordinàries per intentar frenar l’avenç dels contagis de covid-19 a Catalunya, que en els darrers dies ha augmentat de forma destacable.
Prèviament, el Govern i les universitats han pactat que a partir de dijous les classes s’impartiran de forma telemàtica, una altre mesura per reduir l’activitat social i intentar controlar la segona onada de la pandèmia que afecta el territori des del març passat.