25/04/2026
Renovació executiva comarcal ERC  Bages
El passat divendres 13 de Juny, es va celebrar al Casal del Poble de Callús, el Congrés comarcal d'ERC amb la presència de fins a 70 persones, representant a 24 municipis. Al finalitzar l'acte, van sopar a les mateixes instal·lacions del recinte. Tant el president comarcal, Lluís Oliveras, a l'informe inicial de presidència, com Josep Carrapiço, a la cloenda com a Secretari d'organització d'ERC, van coincidir a valorar el moment molt positivament, però sense cofoisme: el repte del 9N i les properes municipals és ben present.
Renovació executiva comarcal ERC  Bages
Foto ERC Bages

Lluís Oliveras valorà com molt bons els resultats de les eleccions al Parlament de 2012 i, també, les europees del mes passat. Aquestes darreres, amb un increment espectacular del 192,11%, han permès passar dels 6.691 vots als 19.545, “i ens situen com a primera força a 17 municipis del Bages”. Segons Oliveras, el repte més important com a ERC Bages, és “aconseguir passar de les 28 candidatures de 2011 a les 35 de l’any que ve”. O sigui, ser presents arreu del Bages. I és que els dos darrers anys la formació republicana ha viscut un increment del 23% de la militància, un altre bon símptoma del creixement d’ERC al Bages.

Al congrés d’ERC, s’hi escoltaren els informes econòmics, d’organització i de comunicació. D’entre els principals acords, aprovats per gairebé la totalitat dels presents, el relleu de Laura Vilagrà com a secretària de Política Municipal pel regidor de Castellbell i el Vilar, Albert Mulero. D’altra banda, es cobreix una vacant al Consell Nacional d’ERC, amb Marc Aloy, president de la Secció Local de Manresa.


A la cloenda, Dionís Guiteras, diputat del Bages, va fer un repàs als temes més vius a la nostra comarca (abocador de Sant Mateu, C-55, dipòsits de gas o el Pla de desenvolupament rural).  Finalment, Josep Carrapiço, secretari nacional d’Organització, va encoratjar tothom a treballar més i millor encara:
“Hem d’estar contents dels resultats, però no pas cofois, i hi ha molta gent a qui encara no els ha arribat el nostre projecte social i nacional. Toquem de peus a terra sempre; ens queda molta feina a tots per fer”

Autor

About The Author

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.