Aquest cap de setmana, 18 i 19 de maig 2024, Castellbell i el Vilar va tornar a viatjar en el temps amb la celebració de la Festa dels Resistents 2024. Una festa que commemora els fets de Mansuet i Boxo el 1822 al Vilar i que, en aquesta edició, ha tingut una gran acollida per part del públic, amb la Festa dels Resistents 1822.
Dissabte 18 de maig la jornada va començar amb un matí amb clarianes, que va permetre gaudir de les primeres activitats programades. A la tarda, tot i que el cel amenaçava amb pluja, la representació de les 4 va poder gaudir-se. A la funció de les 6 de la tarda, el sol va fer acte de presència i molta gent es va animar a apropar-se al Vilar per presenciar les escenes recreades dels fets del Guerriller Mansuet Boxó.
Enguany, la festa ha comptat amb un espai dedicat als més petits, els “Petits resistents”, on han pogut aprendre sobre la història d’una manera divertida. A més, als Jardins Casademont i en alguns punts del carrer Vilar s’ha pogut gaudir d’una fira d’artesans.
El vespre, la plaça del Vilar va acollir la projecció del mapping “El Record de les pedres”, un espectacle que va transportar al públic a l’època fosca de Ferran VII. Tot seguit, el Cor Xaira va oferir un concert de música barroca per cloure la jornada.
Diumenge 19 de maig, les funcions han continuat amb dues representacions al matí, a les 11 i a les 13 hores, i dues més a la tarda, a les 4. La Festa dels Resistents 2024 ha tancat les seves portes amb un gran èxit de participació, consolidant-se com un dels actes culturals més importants de Castellbell i el Vilar.





























