Aquest diumenge 11 de Maig a la tarda, ha tingut lloc al casino Burés de Castellbell i el Vilar, la XVIII Roda de Corals del Bages-Berguedà i que ha servit com a tret de sortida dels actes del centenari de la Capella de Música Burés.
El concert hi han participat unes 9 corals d´aquests dues comarques de la Catalunya central, que son les seguents:
coral Font del Fil de Manresa,
Coral Romança de Callús,
Coral Nova Harmonia de Sallent
Coral Sant Esteve de Balsareny
Orfeó Manresà de Manresa
La Capella de Musica Burés
La primera part ha estat dedicada a les corals participants, cadascuna d´elles ha interpretat dues cançons la majoria d´elles conegudes :
La Filadora
Un país petit ( Lluís Llach )
Le Tourdion
Els degotalls
Sardana de les Monges.
Cal destacar que La coral Sant Esteve de Balsareny, el seu director Joan Bajona( a la Foto), amb els seus 82 anys ha dirigit la Coral amb molta bona traça , i és que el món del Cant Coral no te cap límit d´edat i ha estat el moment més emotiu de la tarda ja que el públic l´ha ovacionat molt.
La segona part ha estat el cant comú , en el que els cantaires han pujat a l´escenari i també pels laterals del teatre. Han interpretat dues cançons, la primera d´elles, Albada, de Francesc Vila, i El cant del poble, de Josep Anselm Clavé.
Amb el Sopar de Germanor, ofert per als cantaires i participants ha donat per finalitzat aquest acte, recordant que el proper 28 de Juny a les 8 del vespre hi haurà el segon acte del centenari amb “100 anys de Cançons“ que promet una tarda/vespre ple de moltes emocions i records.