Text : Pere Sánchez : Fotos : Laura Novo
Un hivern sense temperatures rigurosament fredes, ha fet que enguany, hi hagi més bosses de processionària (Thaumetopoea pityocampa) als boscos que altres anys, i a castellbell i el Vilar s´han detectat en alguns pins.
Que és la procesionària?
La processionària són les típiques bosses que es veuen als pins durant la tardor, quan l’hivern és a tocar, quan les condicions meterologiques li són favorables com el d´aquest hivern; es produeix una massificació que poden fins matar les pinedes.
El fet que l’oruga surti per terra en forma de processió, pot provocar urticaria a les persones que les toquen o són a prop, per aixó és recomanable no apropar-s’hi ni tocar-les, ja que poden produïr molèsties, tant a les persones com en els animals, sobretot als gossos.
El departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, porta a terme una campanya de control Aeri, per tal de detectar les zones afectades i tot seguir, fer la següent actuació per erradicar la plaga.