Aquest dissabte 13 de Juny, al migdia, s´ha fet a la sala de plens de L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar, l´acte de constitució dels Ajuntaments i que obre el mandat municipal, en els propers quatre anys (2015-2019)
L’acte ha començat puntualment, amb una sala de plens totalment ple. La secretaria Maria Ubach, ha obert l’acte amb la lectura del nomenament del president i Secretaria de Mesa (els dos regidors, el de més edat i la mes jove ) que han siguit: Santi Llopart i Carla Lluís Serra. Ambdós han procedit a comprovar les acreditacions dels regidors electes. Un cop fet aquest procediment, tots han jurat o acatat la constitució, tret dels dos regidors de ERC, que ho han fet amb la formula de l’AMI (Associació de Municipis per la Independència).

Un cop jurat el càrrec com a regidors electes, s´ha procedit a escollir la persona que ha d´ocupar l’alcaldia. Un per un dels regidors, primer han posat els nom dels seus candidats a una papereta i després ho han dipositat a una urna.
Seguidament, el President i la secretaria de mesa han fet el escrutini dels vots. El resultat ha estat el següent :
Montserrat Badia: 6 Vots
Santi Llopart: 3 Vots
Albert Mulero: 2 Vots
Amb aquests resultats, queda nomenada alcaldessa per segon mandat consecutiu, Montserrat Badia, que després que el President de mesa, Santi Llopart, li fes entrega de la vara de comandament, ha jurat el càrrec com a màxima autoritat municipal.
Tot seguit, han vingut els discursos protocol·laris , el primer ha estat el regidor d’ERC, Albert Mulero, que ha agraït la confiança dels ciutadants que el van votar i ha assegurat que farà una oposició constructiva per fer poble.
El Següent ha estat el ja nou regidor de CIU, Santi Llopart, que ha dit que està disposat a col·laborar per fer un poble de tots els castellvilarencs. Finalment L’Alcaldessa Montserrat Badia, ha fet un discurs d’emocions de records i ha destacat que avui comença una nova etapa, tant pels regidors nous, com pels qui continuen de fer política, un concepte mal instrumentalitzat per altres i per sí mateix no es pot carregar dels mals que pateixen els ciutadans, doncs cal preservar els valors i l’esforç de la ciutadania .Finalment ha recordat unes paraules del malaurat Ernest Lluch que va escriure el 2 de gener de 1999 i que avui dia encara són molt necessàries .
Amb un piscolabis que s’ha fet al Casal del Pensionista, s’ha donat per acabat l’acte de constitució de l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar i s’enceta una etapa de 4 anys, que promet ser molt interessant.

Foto : Pere Sánchez