Per segona setmana seguida, el nombre de casos detectats en proves TA o amb PCR que han donat positiu per covid-19, ha pujat de manera sostinguda, com ja va passant en altres punts del territori. Sí mirem totes els inicis de les onades, no s’assembla res en cap.
Les dades a catorze dies (IA14) són a grans trets semblants als de la mateixa setmana, però al setembre, llavors els casos anaven de baixada, ara de pujada i s’acosten dies claus que determinarà el curs i la presa de decisions respecte a l’actual situació. Estem parlant del pont de la puríssima i les festes de Nadal.
Els epidemiòlegs, ja veuen clar que el Passaport Covid l’haurem de dur més enllà de l’oci nocturn i dels viatges a l’exterior, així com tambe l’us de la mascareta tant en interiors com a exteriors, distanciament social i el rentat de mans. Per tant, es descartaria ara per ara les dures restriccions que s’estan fent a països com Alemanya o Àustria.
Magda Campins aposta pel Passaport Covid

La presidenta del Comitè Científic Assessor del Departament de Salut, la doctora Magda Campins, s’ha mostrat partidària i veu “lògic” aplicar el certificat covid a la restauració i també en grans aglomeracions a l’aire lliure. “Actualment les dades indiquen que hi ha un augment de casos i el que hem fer és avançar-nos als esdeveniments”, va apuntar aquest dissabte Campins als micròfons de Rac1. “La decisió que prengui el Govern en relació al certificat covid serà important, i una mesura que ajudarà a combatre aquesta incipient sisena onada a Catalunya”.
En paral·lel, Campins demana. “En el document que hem fet analitzem a partir de quins nivells de situació epidemiològica s’haurien d’aplicar mesures respecte a l’ús del certificat covid”, Va avançar que els llocs on s’haurà d’aplicar a partir d’ara serien “on es menja i es beu en espais interiors”. “És el més lògic ja que són els llocs de més risc, com està documentat a la literatura científica“, ha recalcat Campins. “Però en espais a l’aire lliure també hi pot haver una gran disseminació del virus, com hem vist en els grans concerts de l’estiu on es van produir molts contagis”, ha afegit la cap de Medicina Preventiva i Epidemiologia de Vall d’Hebron.
Dades de casos positius a Castellbell i el Vilar
Actualment l’índex de rebrot a Castellbell i el Vilar, ha passat dels 27,42 de la setmana passada als 356,46 d’avui diumenge 21 de novembre, amb risc molt alt. La mitja de Catalunya és de 136,86,estem molt per sobre de la mitjana.
Pel que fa al diagnòstic de casos positius al poble (amb PCR o TA) en els darrers 14 dies = 7 ( 6 casos positius confirmats, entre diumenge passat i ahir dissabte, 6 més que estan pendents). La taxa de reproducció de contagi =1,86 (1,86 la setmana anterior), és a dir, que una persona amb positiu, pot contagiar a la vegada a 860 persones per cada 100.000 habitants, amb un valor igual a la RT: 1, la qual cosa implica que l’epidèmia creix. Cal no oblidar que la variant Delta és molt transmissible.
Cal recordar que les dades porten 3 dies de decalatge, per tant, pot haver variacions amb les dades que us oferim (les que estan de color carabassa).

