Text i Fotos: Pere Sánchez
Aquest diumenge 11 de Juny al matí, un grup de castellvilarencs i castellvilarenques han assistit a un acte per defensar el referèndum que se celebrarà el dia 1 d’octubre sobre la independència de Catalunya.
A les 10 del matí ha sortit des de La Plaça Valentí Puig un bus cap a Barcelona, concretament a la Plaça Puig i Cadafalch, de Montjuïc, que ha quedat plena de gent del món independentista que ha assistit a l’acte “Referèndum és democràcia”.
Tot i sol tòrrid, els assistents han pogut aguantar tot l’acte que ha estat organitzat per les tres associacions: L’Assemblea Nacional Catalana, Òmnium Cultural i l’Associació de Municipis per la Independència.
L’acte ha començat amb un parell d’actuacions musicals, seguidament alguns alcaldes de diversos pobles catalans han mostrat el seu suport cap al referèndum, i després entitats socials culturals i empresarials de Catalunya amb una “Urna” (de metacrilat) també han fet la seva defensa.
El moment culminat ha estat la de Pep Guardiola, el santpedorenc ha estat l’encarregat de llegir el manifest en Català, Castella i en Anglès i en acabar l’acte, s’ha cantat “El Cant del poble” i “Els Segadors”
Prop de les dues del migdia, el grup de castellvilarencs han tornat cap a casa amb el bus, per cert, entre aquestes persones hi havia una anglesa de la ciutat de Susex que li ha agradat molt veure aquesta experiència.
Podeu seguir l’acte sencer