Text: Twitter Rodalies Renfe/ Fotos Cedida
A les 18.30 s’ha produït una col·lisió frontal entre un tren Regional de la línia R12 i un tren de la línia R4 de Rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Manresa. A causa de l’accident a l’R4, una persona ha resultat morta (conductora d’un dels dos trens) i el balanç provisional és d’1 ferit de caràcter greu, 15 menys greus i diversos contusionats, pendent de valoració. La resta de viatgers, uns 400 en total, s’estan evacuant amb ajuda de Bombers.
A causa d’un accident, la circulació està interrompuda a la línia R4 entre Terrassa i Manresa. Hi ha un servei alternatiu per carretera entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa.

Renfe ha activat els protocols d’atenció a les víctimes davant un fet d’aquest tipus. Les causes s’hauran d’investigar.
El conseller De Territori i Sostenibilitat del Govern, Damià Calvet, ha atribuït en una declaració a la Cadena Ser el xoc de trens de Rodalies R12 i R4 entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa a “un problema de senyalització”.

En el programa de la cadena, El Balcó, el conseller ha confirmat que l’accident ha estat degut a un xoc frontal entre un tren en direcció a Barcelona i un altre cap a Manresa.
