L’estabilitat atmosfèrica continua marcant el ritme a Castellbell i el Vilar. Després d’uns dies dominats per la bonança, la previsió per a aquest cap de setmana de mitjans d’abril confirma la continuïtat d’aquest escenari: sol predominant, algun núvol testimonial i un ambient plenament primaveral que convidarà a gaudir de l’entorn natural del municipi i de la vista de Montserrat sense necessitat de paraigües.
Un dissabte d’estiu i un diumenge sense canvis sobtats
Avui divendres i demà dissabte, el mercuri seguirà mostrant valors generosos. Les temperatures màximes se situaran entre els 25 i els 26 graus, unes xifres lleugerament per sobre de la mitjana per a l’època de l’any. Les nits, però, mantindran el contrast tèrmic habitual de la Catalunya Central, amb mínimes que baixaran fins als 10 o 11 graus, obligant a portar alguna peça de roba fina a primeres hores del matí.
El diumenge la tònica serà molt similar. Tot i que es preveu un lleuger descens de les temperatures, aquesta davallada serà pràcticament imperceptible per als veïns i veïnes del poble. El cel romandrà força net de núvols a la nostra zona. Tot i que la inestabilitat creixerà a partir de la tarda a punts del Prepirineu i el Pirineu —especialment al Berguedà, on es preveuen tempestes localment intenses—, a Castellbell i el Vilar el risc de precipitació és, hores d’ara, es, no descartable.
Inestabilitat de tarda de cara a la setmana vinent
De cara a la setmana que ve, els models meteorològics apunten a una dinàmica de “matins de sol i tardes de xàfecs”. Tot i que encara falta precisió, sembla que la tònica general serà el manteniment del bon temps durant les primeres hores del dia, amb el creixement de nuvolades que podrien descarregar tempestes de tarda a qualsevol punt del territori català.
La incògnita de Sant Jordi
Totes les mirades estan posades en la diada de Sant Jordi. En aquests moments, la incertesa és la protagonista de les previsions. Existeix una discrepància important entre els principals models europeus i americans: mentre que alguns pronostiquen que es mantindrà la dinàmica de tempestes de tarda, altres dibuixen un escenari de dia radiant i típicament primaveral. Queden dies encara.
