La televisió comarcal es desplaça al municipi per connectar en directe amb el programa “Torn de tarda”, visitant La Bauma i el Borràs per entrevistar veïns destacats.
Castellbell i el Vilar ha estat aquesta darrera setmana d’octubre sota els focus de Canal Taronja Central. L’equip del programa de tarda, “Torn de tarda”, es va desplaçar al municipi per realitzar dues connexions en directe i donar a conèixer històries locals d’interès.
l primer punt de trobada va ser dilluns, 27 d’octubre, a l’església de La Bauma. Allà, el veí Francesc Roca va ser el protagonista d’una entrevista on va mostrar la seva passió pel maquetisme històric. Roca va ensenyar a l’audiència les seves impressionants reproduccions, entre les quals destaquen:
- L’antic tren cremallera.
- L’església del Vilar.
- La seva maqueta més recent: la Masia de Viladoms de dalt, actualment en ruïnes, però fidelment recreada per ell.

La segona connexió en directe va tenir lloc dijous, 30 d’octubre, i es va traslladar al nucli del Borràs. En aquesta ocasió, es va entrevistar el talent local Jan Monter, un actor castellvilarenc que viu un moment destacat en la seva carrera.
Monter va parlar de la seva experiència com a protagonista a la pel·lícula independent catalana “Estrany Riu”.
“Estrany Riu” és l’òpera prima del director Jaume Claret Muxart i marca el debut cinematogràfic de Jan Monter, qui interpreta Dídac, un adolescent en un viatge iniciàtic en bicicleta pel riu Danubi. La pel·lícula, que es filma en 16 mm, no només ha rebut el suport de 3CAT, sinó que també ha estat seleccionada i presentada a la prestigiosa secció Orizzonti del Festival de Cinema de Venècia. El director, Jaume Claret Muxart, ha lloat la mirada i la presència “misteriosa” de l’actor de Castellbell i el Vilar, considerant-lo un dels grans descobriments del film.
L’entrevista va posar en valor la cultura i el talent que emergeix des de Castellbell i el Vilar i que, en el cas de Monter, ja assoleix projecció internacional.

