El final de setmana es presenta amb un ambient marcadament suau a Castellbell i el Vilar, una situació que semblaria a un “Estiuet de Tots Sants”. Aquest període festiu vindrà definit per un ascens generalitzat de les temperatures i una baixa probabilitat de precipitacions.
La nit de la Castanyada serà fresca, però sense l’ambient fred registrat a inicis de setmana. Les condicions seran favorables per a les celebracions a l’aire lliure, com l’esdeveniment al Burés, El Túnel del Terror de divendres i la rua del terror de dissabte.
El dia de Tots Sants serà especialment càlid per l’època. S’esperen màximes que es mouran entre els 20 i 22 °C, mantenint un ambient molt agradable. El cel es presentarà enterbolit, amb presència de núvols alts, però l’esperança de pluja és mínima. Així doncs, no caldrà preocupar-se pel paraigua: tant les celebracions previstes (La Castanyada al Burés, el Túnel del Terror d’avui divendres o la Rua del Terror de demà dissabte), com la visita al cementiri de Tots Sants, es podran gaudir amb total tranquil·litat.
Evolució Tèrmica i Precipitacions
Els termòmetres iniciaran un ascens progressiu, assolint el seu punt màxim dissabte. Pel que fa a les pluges, es mantindran al marge de la zona: només s’esperen alguns ruixats febles dissabte a la tarda al Pirineu i Prepirineu de Lleida, i diumenge a la tarda de manera dispersa entre les comarques de Girona i Barcelona. La temperatura començarà un lleuger descens a partir de diumenge.
Perspectives per a la Setmana Vinent
Aquesta lleugera baixada de les temperatures de diumenge serà de curta durada. Es preveu que només s’allargui un o dos dies, ja que a partir de dimarts tornarem a tenir un patró meteorològic de temperatures suaus durant el dia i nits fresques, sense arribar a ser fredes.
La tendència a llarg termini indica que no s’esperen canvis significatius ni l’arribada d’una fredorada important. A més, la manca de precipitacions persistirà, amb “l’aixeta de les pluges” tancada, si més no, fins a mitjan mes de novembre.

